سفارش تبلیغ
صبا ویژن

15 معالجه خانگی کم آبی لب ها

 

15 معالجه خانگی کم آبی لب ها

بی آبی و شکاف‌خوردگی لب ها در فصل‌زمستان بسیار شایع میباشد. لب هایی که دائماً در معرض پوسته ریزی میباشند.

 

بهترین مارک رژلب

لب های شما به جهت کاهش رطوبت هوا در فصل‌زمستان آغاز به سوراخ تناول کردن میکنند. همینطور در فصل‌زمستان اکثری از وسایل گرمازا سبب ساز بی آبی هوای باطن خانه یا این که دور و اطراف های بسته می‌شوند.

 

 

 

اکنون برای بهبود و دوری از کم آبی و رخنه‌ خوردگی لب ها در فصل زمستان چه کارهایی می بایست انجام اعطا کرد؟

 

 

 

1- اولی فعالیت برای پرهیز از کم آبی لب ها، به کارگیری زیاد از مایعات میباشد. این فعالیت امداد می‌کند تا لب‌هایتان رطوبت کافی داشته باشند و کمتر در معرض کم آبی هوا قرار بگیرند.

 

 

 

2- لب های خویش را کمتر در معرض هوای کم آب خارج قرار دهید. حتی المقدور ساعت‌های پاره ای را در بیرون از خانه بگذرانید، بخصوص هنگامی که هوا سرد و یاور با وزش باد میباشد.

 

 

 

3- در فصل‌زمستان قطعاً از کرم مرطوب کننده به کارگیری نمایید تا رطوبت از دست رفته را به لب‌های شما برگرداند.

 

 

 

4- در شرایطی که بدون چاره میباشید در سوزوسرما از خانه خارج بروید، لب های خویش را چرب نمایید و با شال یا این که روسری رخ خویش را بپوشانید.

 

برای مرطوب نگه داشتن دور و اطراف میتوانید از دستگاه بخور سرد یا این که گرم به کار گیری فرمایید

5- از لیسیدن لب های خویش بپرهیزید، چون این فعالیت سبب ساز بدتر شدن بی آبی و رخنه‌ لب ها می‌گردد.

 

 

 

6- در فصل‌زمستان هم قطعا کرم ضدآفتاب بر روی پوست فیس و لب خویش بمالید، چون به جهت بی آبی طولانی تر لب ها در فصل زمستان، تأثیر آفتاب نیز بر آنان بیش تر خواهد بود.

 

 

 

7- از مواد غذایی سرشار از ریبوفلاوین استعمال نمایید، مانند صیفیجات و از غذاهای چرب کمتر به کارگیری نمائید.

 

 

 

8- کرم ویتامین E تنظیم نمایید و گذشته از خواب آن را بر روی لب های خویش بمالید. ویتامین E منجر نرمی و مرطوب شدن پوست لب می گردد.

 

 

 

9- کرم شیر تنظیم نمایید و چنددفعه در روز بر روی لب های خشکیده خویش بزنید تا لایه مرده پوست شما‌را بردارد و بافت قابل انعطاف را جایگزین آن نماید.

 

 

 

10- یه خرده یه خرده گلیسیرین را با عسل ترکیب فرمائید و این ادغام را چند دفعه در روز بر روی لب های خویش بمالید تا شکاف های لب برطرف شود.

 

 

 

11- برای مرطوب کردن لب می‌توانید کمی گل سرخ کم آب خردشده را با گلیسیرین ترکیب و آن را برای لب هایتان به کار گیری فرمائید. یک واحداندازه گیری گل سرخ و دو واحداندازه گیری گلیسیرین برای تنظیم این ترکیب کافی میباشد.

 

از لیسیدن لب های خویش بپرهیزید، چون این عمل سبب ساز بدتر شدن کم آبی و شکاف لب ها می گردد

12- برای مرطوب نگه داشتن دور و بر میتوانید از دستگاه بخور سرد یا این که گرم به کار گیری نمائید، به خصوص در شب برای نگهداری رطوبت گوشه و کنار.

 

 

 

13- اشکال صابون خانگی  ها، لوسیون ها، مواد آرایشی و بهداشتی میتوانند سبب ساز تولید آلرژی پوستی و رخنه‌ پوست شوند .در حالتی که احتمال می دهید به‌این مواد آلرژی دارید، از مصرف آنان دوری کنید.

 

 

 

14- ژل آلوئه ورا را روی لب های سوراخ خورده و آفتاب سوخته خویش بمالید. معمولاً ژل آلوئه ورا یاور با لیدوکائین میباشد که نوعی داروی ضد درد میباشد و حزن های ناشی از سوراخ خوردگی لب ها را بهبود میبخشد .این ژل را می‌توانید از داروخانه تنظیم نمائید.

 

 

 

15- میتوانید از روغن خردل و کنجد یا این که نارگیل برای مرطوب کردن لب خویش به کار گیری نمائید .