سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لب ها از گزاره اعضای تن

 

: لب ها از گزاره اعضای تن می‌باشند که با تحریکات مختلفی در حین روز آزرده می گردند. بیشترین آسیبی که لب ها را مشغول می نماید، جراحت ها و زخم های فیزیکی میباشد. گاز تصاحب کردن لب ها و کندن پوست لب ها یک عادت میباشد که اکثری از اشخاص برای رفع اضطراب و نگرانی خویش به آن پناه می‌برند. گاز دریافت کردن آراسته لب ها می‌تواند به جراحت های شدید و عمیق لب ها سبب شود که گه گاه این جراحت ها آغازی برای بروز عفونت در حیطه لب میباشد. در موقعیت های ملایم خیس، گاز دریافت کردن لب ها به رنگ پردگی، پوسته شدن و التهاب لب باعث میگردد. درصورتی که نوباوه نادر سنی در منزل دارید، بایستی وسایل منزل را طوری فراهم نمایید که تا حد قابلیت و امکان، وسایل نوک تیز و خطرناک از جلوی منش بچه برداشته شود.

بهترین مارک رژلب

در صورتیکه لب به هر علتی مبتلا آسیب و یا این که آسیب شد، نخست آن را به امداد آب ولرم و یک دست مرطوب، پاک نمائید.

برای برداشتن خونابه های باطن دهن، از آب نمک به کار گیری نمائید.

برای برطرف کردن خون‌ریزی لب، یک دست منزه را دست‌کم 5 دقیقه روی محل زخم فشار دهید.

در حالتی‌که پس از این برهه زمانی خون ریزی انقطاع نشد برای بازبینی طولانی تر آسیب به دکتر مراجعه‌کنید.

برای برطرف کردن التهاب و پستان لب، میتوانید از کمپرس سرد روی لب و درون دهن استعمال فرمایید.

چنانچه آسیب روی لب به حیطه پوست رخ نیز کشیده شده‌است، جراحت می بایست به وسیله دکتر معالج معاینه شود.

 

سرطان لب بیماری میباشد که طولانی تر در مردان بالای 45 سال چشم گردیده و ازآنجاکه به صورت معمول فارغ از آرم یا این که با یک جراحت کوچک آغاز میشود به صورت معمول در فرایند توسعه یافته و معالجه ناپذیر، تشخیص داده می گردد.

 

از گزاره کارداران ساخت سرطان لب، تابش طولانی آفتاب به آنهاست، به این ترتیب به افرادی که به علت شغلشان، برهه زمانی های طولانی در معرض آفتاب قرار میگیرند، توصیه میشود که از کلاه های حاشیه دار به کارگیری نمایند و همینطور به کار گیری از یک ضد آفتاب با رتبه 15 روی لب ها، قادر است تا حد متعددی از خطر عکس العمل اشعه خورشید بکاهد.

 

به کار گیری از سیگار و پیپ هم خطر ابتلا به سرطان لب را ارتقاء می‌دهد. در حالتی‌که لب هایتان سوراخ می‌خورد، آنها‌را با وازلین یا این که روغن ویتامین E چرب فرمائید.

 

لب هایتان را با گویش، خیس نکنید، چون کم آب شدن بزاق مانده روی لب ها، سبب ساز سوراخ میل کردن لب ها می‌گردد. مقدار متعددی آب بنوشید. رخنه‌ تناول کردن لب های شما ممکن میباشد به علت کمبود ویتامین B باشد، بدین ترتیب از غذاهای سرشار از ویتامین B مثل غلات سبوس دار به کارگیری فرمائید.

در شرایطی که کناره های لب شما رخنه‌ میخورد، ممکن میباشد دندان تصنعی شما اختلال داشته باشد. دراین مورد با دندانپزشک مشورت کردن فرمایید.

سالم نیوز: چه طور از لب های خویش حفظ کنیم؟